V originále „Predictive Analytics: The Power to Predict Who Will Click, Buy, Lie, or Die

 

Jednou z částí analýzy je i prediktivní analytika. Setkal jsem se s ní už jako výzkumník v SC&C, ale v plné míře až jako risk analytik v jedné americké bance. Tato kniha vás zábavnou a jednoduchou řečí seznámí s touto oblastí. Hodí se nejen pro datové analytiky, ale podle mého pro všechny analytiky. Místy je kniha trochu ukecaná, ale zajímavé a vtipné příběhy rozhodně stojí za přečtení.

 

V knize se mimo jiné dočtete:

• která slova v seznamovacích inzerátech zvyšují a snižují šance,
• že hladoví soudci vynášejí méně příznivé verdikty a zločin na rozdíl od blesku udeří dvakrát,
• proč dokázala banka Chase predikovat hypoteční riziko ještě před krizí,
• o tom jak lze určit, kdo zanechá studia nebo se rozvede, a to dříve, než si to sám uvědomí,
• proč dřívější odchod do důchodu zkracuje očekávanou dobu života,
• jak prodejní řetězec Target pozná těhotenství zákaznic a Hewlett-Packard, kdo z jeho zaměstnanců hodlá odejít,
• jak počítač IBM Watson dokázal pomocí predikování správných odpovědí porazit vítěze obdoby televizní vědomostní soutěže Riskuj!,
• jak pomohly predikce Obamovi vyhrát volby v r. 2012,
• co predikují BBC, Citibank, Facebook, Ford, Google, IBM a další zajímavé společnosti

 

Další studium:

Tady najdete zajímavé reakce čtenářů (English):http://www.goodreads.com/…/sh…/15941378-predictive-analytics

České vydání: http://www.bizbooks.cz/kdo-klikne-koupi-lze-nebo-zemre(nakladatelství BizBooks).