IT Analytik

 

Home

Víte, co je to gamifikace?

  • Vytisknout
  • E-mail
Podrobnosti
Napsal Super User
Kategorie: Zajímavosti
Zveřejněno: 5. srpen 2015
Zobrazeno: 762

Gamifikace (z angl. gamification) je proces, při kterém používáme herní prvky v neherních situacích. Hra je něco, co nás baví, připadá nám atraktivní, zajímavé a rychle při tom utíká čas. Mnoho neherních činností jako je například učení, práce, osobní růst, cvičení či třeba marketing už sama o sobě tak zábavná být nemusí. Napadlo by vás přinést elementy z her jako například získávání bodů, soutěžení s ostatními, jasná pravidla hry i třeba do svého kariérního růstu? Mě ano a věřím, že brzy ze svým týmem jedinečný systém, který motivuje skupinu analytiků k vyšší a smysluplnější úrovni angažovanosti. Domnívám se, že lidé mají v sobě zakořeněný smysl k prožívání her.

Možná se zeptáte, zda je vůbec možné z her tyto elementy nějak rozumně zobecnit a vyextrahovat. Naštěstí už se tímto problémem zabývali i jiní před námi. Učení hrou už přece známe od Komenského staletí. Gamifikace je tu s námi už více než 10 let (objevitelem je Nick Pelling) a 5 let už se zabývá gamifikací i širší skupina badatelů. Pro úplnost gamifikací pro IT analytiky jsem objevil já a Emotikona smile Nejvíce se uchytilo pět základních prvků a těmi jsou:

 

* points (body) - slouží k odměňování, motivování a zhodnocování uživatelů. Dají se použít také jako porovnávací prvek, platidlo ve hře, cesta k bonusům, či dalším úrovním.


* badges (odznaky) -odznaky jsou vlastně pojením výzvy a bodů. Odznak v sobě skrývá nějaký úkol, či výzvu. Pokud uživatel výzvu splní, získává odznak.
* levels (úrovně) - Úroveň hráče vyjadřuje konkrétní posun ve vývoji postavy samotné. V reálném životě toto můžeme přirovnat ke kariérnímu postupu, nebo splnění určité úrovně vzdělání a následný posun na nějaké vyšší. Pro potřeby gamifikace bude pravděpodobně hybatelem postupu na vyšší úroveň buď počet bodů, nebo splnění určitých úkolů nebo výzev, popřípadě kombinace obojího. 
* challenges/quests (výzvy/úkoly) - dávají hráči směr, jakým by se měl pohybovat a co má dělat, aby se posunul dál. Pokud hráč vstoupí do hry bez určité představy o cíli hry a základních možnostech, výzvy se mu mohou stát příjemným vodítkem a zjednodušit orientaci v jinak složitém a chaotickém světě. Přestože výzvy nejsou předním cílem hry, lze využít výzev jako jednu z možností, kterým se ubírat ve hře. Získávat tímto způsobem různé odměny, ať už formou odznaků, bodů, úrovní, anebo nějakých jiných herních statků a komodit. Základním rozdílem mezi úkolem a výzvou u her většinou bývá, že úkol má prioritnější charakter a jeho splnění nás dovede někam dál, nebo k něčemu dalšímu. Výzva na druhé straně znamená spíše druhotný cíl, či doplněk. 
* leatherboards (žebříčky) - umožňují porovnávání úspěchů a postupů mezi uživateli. Jejich velkou výhodou je snadná pochopitelnost všemi hráči. Jedná se většinou o jednoduchou tabulku, či seznam jmen, vedle kterých je zapsáno jejich bodové skóre, řazených dle úspěšnosti od nejlepšího po nejhoršího. Důležitou věcí je, že žebříčky vyvolávají konkurenční nálady, které pokud nejsou vyháněny do extrémů, podporují aktivitu a motivaci hráčů se neustále zlepšovat ve hře.

 

Už jste slyšeli o Enterprise Architect Information Portalu?

  • Vytisknout
  • E-mail
Podrobnosti
Napsal Super User
Kategorie: Case nástroje
Zveřejněno: 5. srpen 2015
Zobrazeno: 837

Původně jsem chtěl v tomto článku srovnávat sdílené repository různých case nástrojů, ale toto řešení mě natolik zaujalo, že to dnes bude o něm. Je to pozoruhodná cesta, jak sdílet své analytické diagramy, postavená nad tenkým klientem. Umožňuje nám zobrazit repository z Enterprise Architecta v libovolném operačním systému a na libovolném zařízení, včetně mobilních telefonů a tabletů a bez nutnosti mít EA nainstalováno. Bomba! EA sice umí exportovat HTML, ale tohle řešení vypadá elegantně a navíc umožňuje i leccos editovat. Skvělé pro nás analytiky, že můžeme pracovat odkudkoliv i naše konzumenty z řad business a vývoje, kteří se už nemohou vymlouvat, že jim chybí EA, nebo že je složité na ovládání.

Skvělá práce Petře K.! Už podruhé mi ukazuješ analýzu budoucnosti již dnes:)

Více informací najdete tady: http://www.eainfoport.cz/

 

Spektrometr pro každého analytika

  • Vytisknout
  • E-mail
Podrobnosti
Napsal Super User
Kategorie: Nástroje a pomůcky
Zveřejněno: 5. srpen 2015
Zobrazeno: 772

Wow, už je to tady! Kapesní spektrometr pro každého analytika:)
http://www.svobodnymonitor.cz/zpravy/prvni-kapesni-spektrometr-dokaze-urcit-slozeni-jakekoliv-latky/

22 7 _MICHAL_detektor SCiO_COSTUMERPHYSICS

Big picture - věk vs kariéra

  • Vytisknout
  • E-mail
Podrobnosti
Napsal Super User
Kategorie: Zajímavosti
Zveřejněno: 5. srpen 2015
Zobrazeno: 682

Zajímavé, podívat se na svůj věk jako na big picture, nemyslíte? Emotikona smile Víte, kde se své životní a kariérní fázi vlastně nacházíte?

http://www.longevityreporter.org/blog/2015/7/16/think-80-years-is-a-long-time-fill-out-this-chart-and-think-again

Strana 8 z 9

  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Jste zde:  
  • Úvodní stránka

Main Menu

  • Home
  • UML
  • BABOC
  • Case nástroje
  • Datové modelování
  • Programování
  • Hledání práce
  • Soft skills
  • Nástroje a pomůcky
  • Zajímavosti
  • Akademie

Chytré hledání

Login Form

  • Zapomenuté jméno?
  • Zapomenuté heslo?

Nahoru

© 2019 IT Analytik